15 Ekim 2012 Pazartesi

GİTMEDEN ÖZLEDİM


nar çiçeği

KOKUSUNU KEŞFETTİĞİM YABANCI SÖZ SEN YOKKEN SENİ AZ AZ ÖZLEYECEĞİM,
TIPKI SENİ SEVDİĞİMİ GİBİ,
SÜREKLİ İÇİMDEN DİYECEĞİM;
BİLİYOR AZICIK ÖZLEDİĞİMİ BELKİ YAZAR BİR SELAM
BİR GÜL GÖNDERİR
NARÇİÇEĞİM.... DER
BELKİ O'DA OLMAZ YA ÖZLER SOHBETİMİ...
BİLİRİM BENİ ÖZLEMEZ O..
BİR TEK O KENTTE DER.
ÖZGÜRKEN BELKİ.
YÜREĞİNDEN GEÇMİYORSA DEMEZ Kİİİ
GEÇSE DE DEMEZ.
BİR KAÇ KERE KAÇIRDI AĞZINDAN FARKINDA OLMADAN
EN ON HATIRLADIĞIM TESBİHİNİ ALDIĞINDA KOKLAMIŞTI.
YASAK, UZAK AMA BEN SENİ ÖZLEYECEĞİM BE YABANCI.
GİT VE DÖN
SIRF SEN DÖNECEKSİN DİYE HERŞEYE İNAT AYAKTA KALACAĞIM.
SEN ARAYACAKSIN DİYE
SANA YAKIN GELECEĞİM SEN YOKKEN
SEN OLMADAN SENİ SEVDİĞİM GİBİ
BENİ AFFETTTTTTT


İmparator Akbar'ın oğlu prens Salim mihracenin kızı Anarkali'ye aşık olur. İki sevgili kavuşmak koklaşmak ister. Fakat bu sevda onlara çok görülür. Sinirli baba kızı sarayın duvarlarına gömdürür. Bu duvarlara bakan bir hücreye de Salimi hapsettirir. Günler ilerlerken o duvarlardan bir nar peyda olur. Salim hergün aynı aşkla o hücrenin penceresinden "günaydınım, Narçiçeğim, Sevdiğim" der.


Yel değmez bana, yelden almışım sevda 
Nar çiçeğinden haylazım, gül dalından hovarda 



Günaydınım

Şavkıması,sana doğru yolların
Sana doğru,denizlerin çağrısı
Çırıl çırıl ötelerde bir güzel
Günaydınım,nar çiçeğim,sevdiğim...

Çıkmaz sokaklarda bu minyatür kim?
Bu göğüs kim,ya bu gözler,bu saçlar?
Uzak bir özlemde ayak seslerin
Günaydınım,nar çiçeğim,sevdiğim...

Kırk odanın kırkında da kırk güzel
Kırk aynada çengi çengi bir güzel
Çağlar ötesinde bir avuç nota
Günaydınım,nar çiçeğim,sevdiğim....

Bu yıldızlar doğangünü çağrışır
Bu gündüzler gözlerini çağrışır
Ya kimlere verdin avuçlarını?
Günaydınım,nar çiçeğim,sevdiğim...

Vurdum tellerine seni,sazımın
Sende anahtarı,alın yazımın
Yağmur yağmur serpil,yalnızlığıma
Günaydınım,nar çiçeğim,sevdiğim...

Feyzi Halıcı


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder