30 Nisan 2012 Pazartesi

Küsmedim Neşedim




Neşet ERTAŞ, Leyla''ya gönül verir fakat bazı nedenlerden dolayı babası şiddetle karşı çıkar, ''evladım'' redifli bir türkü söyler:

Temiz ruhlu, saf kalplisin, şöhretlisin
Hakkın vardır evlenmeye evladım
Mevlam sebep olanları kahretsin
Asılsızı alma dedim evladım!..

Evvelden tutmadın Neşet sözümü
Öksüz koydun yavrularım, kuzumu
Alma sözden bilmezlerin kızını
Son pişmanlık fayda etmez evladım!..

Sen Neşedim diyorsun, o da ben Leyla
Sebep oldu anası ayırdı böyle
Bir sen söyleyeyim birde sen söyle
Ata sözü muteberdir evladım!..

Tükettin ömrümü, koymadın özümü
Ata sözü tutmayan döver dizini
Leyla konserinde, takmış pozunu
O da bize namustur evladım!..

Dokunsalar nazik tene kir gelir
Bizden önce ceddimize ar gelir
Köle olmak şanımıza zor gelir
Asaletsiz alma dedim evladım!..

Küsmedim Neşed’im kahrettim sana
Baban değilmiydim, sormadın bana
Olan olmuş yavrum, ne deyim sana
Sen aklını yitirmişsin evladım!..

Muharrem Ertaş (D:1913-Ö:1984)

Bu şiirsel konuşma, Neşet''in Leyla ile evlenip ayrılmasından sonra da sürer. Bu kez, Neşet, Leyla''ya, hatanın kendisinde olduğunu söyler:

"Bilemedim kıymetini kadrini
Hata benim günah benim suç benim Eliminen içtim derdin zehrini
Hata benim günah benim suç benim
Bir günden bir güne sormadım seni
Körümüş gözlerim görmedim seni
Boşa mecnun eylemişim ben beni
Hata benim günah benim suç benim"

Neşet Ertaş''la babası ve Leyla arasındaki bu hikayenin sonuçta geldiği yer ise şudur:

''Cahildim dünyanın rengine kandım
Hayale aldandım boşuna yandım
Seni ilelebet benimsin sandım
Ölürüm sevdiğim zehirim sensin
Evvelim sen oldun ahirim sensin
Sözüm yok şu benden kırıldığına
Gidip başka dala sarıldığıma
Gönlüm inanmıyor ayrıldığına
Gözyaşım sen oldun kahirim sensin
Evvelim sen oldun ahirim sensin
Garibim can yıkıp gönül kırmadım
Senden ayrı ben bir mekan kurmadım
Daha bir gönüle ikrar vermedim
Batınım sen oldun zahirim sensin
Evvelim sen oldun ahirim sensin''
..]
YORUMLAR
]

DOKTOR 
(10.05.2012 11:48:22) 

Öncelikle kul kaderini yaşar derler bizim oralarda belkide neşet ertaş'ı yaşadıklarıdır büyük yapan.aşk desem kime leyla ya mı yoksa insanoğlunun er geç farkna vardığı ilahi aşk mı neşet ertaş bozkırın tezenesi yaşadığı cografyanın mızrabı.üstad der ki:zengin isen ya ağa dirler ya paşa, fukara ise ya abdal dirler ya cingan haşa.(orjinali bu)üstadı yaşarken hatırlamak adına sagol varol aybalam... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder