11 Nisan 2014 Cuma

SEN BENİM EN HELAL LOKMAMSIN

     Konserde Rodos zeybeği çalıyor 20 yaşında veremden ölmüş bir kızı anlatıyor anlamasa da insan denileni hüzün tüm salonu sarıyor. Zeyneb'im Zeynebim demişti ya aynı onun gibi yürek yanıyor. Kaderler aynı değildi belki. Ama sonuçta ikisi de hasret gitmişti sevgililerine. Curanın sesi tel tel dokundu. Her bir dokunuş dökülen yaslar gibiydi. Hareketli bir parça çalsa da tar gibiydi sesi hep hüzün vardı bir yönünde. 

Zeynep bu güzellik var mı soyunda
Elvan elvan güller biter bağında
Arife gününde bayram ayında

Zeynep'im Zeynep'im allı Zeynep'im
Beş köyün içinde şanlı Zeynep'im

Zeynep'e yaptırdım altından tarak
Tara zülüflerin bir yana bırak
Zeynep'e gidemem yollar pek ırak

Zeynep'im Zeynep'im allı Zeynep'im
Beş köyün içinde şanlı Zeynep'im

Söğüdün yaprağı narindir narin
İçerim yanıyor dışarım serin
Zeynep'i bu hafta ettiler gelin

Zeynep'im Zeynep'im allı Zeynep'im
Beş köyün içinde şanlı Zeynep'im

Kangal'dan aşağı Mamaş'ın köyü
Derindir kuyusu serindir suyu
Güzeller içinde Zeynep'in huyu

Zeynep'im Zeynep'im allı Zeynep'im
Beş köyün içinde şanlı Zeynep'im

Zeynep'in alı var malı neylersin
Al yanak üstünde şalı neylersin
Bu yosmalık sende varı neylersin

Zeynebim Zeynebim allı Zeynebim
Beş köyün içinde şanlı Zeynebim

Mamaş'ın yolları dardır geçilmez
Soğuktur suları bir tas içilmez
Anadan geçilir yardan geçilmez

Zeynebim Zeynebim allı Zeynebim
Beş köyün içinde şanlı Zeynebim


Ben seni severken aşkımı gözlerime tesettür ettim gönlüm kıskanmasın diye, o yürek yangınları beni de yaktı kavurdu. Kimse bilmedi belki yandım bittim. Değmez derdin hep kendin için. Olsun değmesen de çok sevdim. Ben çiğ yemedim, karnım ağrımaz. Sen benim en helal lokmamsın bunu unutma


erkan-ogur-zeynep-bu-guzellik_

14 yorum:

  1. Nasıl bir bekleyiş, bu nasıl bir çaresizlik... Beynim zehirlenmiş, yüreğim yangın yeri... ya ona bir şey olursa... O zaman bu dünyayı yaksam ne olur... neden diyene kurşun sıksam ne olur... Ne yapayım... gitmesine inat karşısına mı çıkayım... ateşe mi vereyim tüm geceleri... onu tutan ne varsa yerle yeksan mı edeyim... Söylesin bana... Ne yapayım... Böyle eli kolu bağlı durmak ölümden beter. Ölüm bile bir yere kadar, artık yeter ...ölümden korkan namerttir...anlayabilse....

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. vazgeçmezsin hiç sevdandan...sabırla beklersin...çünkü yüreği yüreğinde atıyorrdur....ve çok özlersin, göremezsin...gel diyemezsin sadece özlemle beklersin...kalbin sevdiğinin adını zikrediyordur....

    YanıtlaSil
  4. Özlemedim seni ama bir tişörtün olsa onu göndersen dersin bazen. Kokusunu kesfetmisdindir.

    YanıtlaSil
  5. varlığı yeter......hiç bir şey göndermesin....sağlıklı olsun.....ömrümün kalanı onun olsun dersin...yakup peygamberin yusufu özlediği gibi olur ....yine özlemişsindir.... çünkü kokuyu keşfetmişsinizdir....

    YanıtlaSil
  6. Ben onu dokunmadan sevdim. Kokusunu duydugum an bir sehir boşaldı.

    YanıtlaSil
  7. Tamam o iyi olsun ama avunmam icin onsuzluga dayanmam icin bir sey olsun. Ya kokusu Yada Gitmeliysen ve eger gideceksen bir ayet bırak yüreğime Sabri buyutenlerden demis ya

    YanıtlaSil
  8. dokunsan yanmanın ötesine geçerdin kül olurdun....bilumun ilaçlar kafi gelmezdi....gözlerin sokaklarda hep onu aramaya başlar...gördüğün insanları sevdiğine benzetmeye başlarsın...kalbin sızlamaya başlar...çünkü kalp o dur..artık sevdiğinin hayalini gözlerinin önüne getirirsin...sevgi sözcüklerini kulağına fısldarsın...yaşadığın şehir dar gelir...evinde beş kişi konuşmaya başlarsın...sen ve dört duvar....avuntu mu çok zor...

    YanıtlaSil
  9. Zeynep gelin oldu... kalanlarda şu şarkıyı dinlesin derim çok güzeldir... sözler şair karakoç üstada ait....ben hep seni düşünürüm ...mümkünmü sayın yazarımız...

    YanıtlaSil
  10. yine bu gece sensizlik çöktü yüreğime...varlığını hissedip yetinemezken....şimdi yokluğunada hasret yaşıyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onun yoklugu ıcımde ama gunluk hayatta sıra gelmıyor yazmaya. Lambada titreyen alevi bile üşüten şey her dakika kavuruyor yoksa yüreğimi....

      Sil
  11. lambada alev üşür...çöl sıcağında biz üşürüz...sevdası yüreğimde kördüğümdür...nefret etmek istiyorum...ama onu çok seviyorum...bu çelişkiyi çözemiyorum................ne işle uğraşıyorsanız allah kolaylık versin...zorluk olmasın.....yazılarınızın devamı olsun....duamızda kabul olsun ....

    YanıtlaSil
  12. ecelim olsun...ecelim olsada o vazgeçilmiyor... nerde olursa olsun...bulunduğu yerden kokusu geliyor burnuma...kokusunu bir çekiyorum içime nefesimi geri vermeye kıyamıyorum...

    YanıtlaSil
  13. öyle büyümüşkü içimdeki sevdası....sevmesini beklerken ...beklemeyi sevmişim....

    YanıtlaSil